Udostępnij:

Dodano:

25.10.2017 12:52

10/2017: BILLBOARDAMI W EUROPĘ

Stan przejściowy

Mariusz Urbanek

BILLBOARDAMI W EUROPĘ

Po sukcesie akcji billboardowej „Sprawiedliwe sądy”, ujawniającej, że polscy sędziowie zajmują się głównie kradzieżami kiełbasy i spodni, skazywaniem staruszek za zjadanie batoników w supermarketach, wypuszczaniem na wolność pedofilów i braniem łapówek, Polska Fundacja Narodowa przygotowuje kampanię skierowaną do krajów Unii Europejskiej, zatytułowaną „Dobra Polska to lepsza Europa”. Jak udało nam się dowiedzieć, będzie ona również finansowana z dobrowolnych wpłat największych spółek skarbu państwa, ale jej budżet znacznie przekroczy kwotę 19 milionów, którymi dysponowali autorzy pierwszej kampanii.

Billboardy, które trafią na ulice i place miast Francji, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, a zwłaszcza Niemiec, mają poprawić nadszarpnięty w okresie rządów Platformy Obywatelskiej wizerunek Rzeczypospolitej w Europie. Rzeczniczka rządu podkreśliła, że twórcy wykorzystają doświadczenia zdobyte podczas kampanii „Sprawiedliwe sądy”, można więc liczyć na jeszcze większą skuteczność przekazu. Dodała też, iż rząd nie obawia się oskarżeń o korupcję wysuwanych przez totalną opozycję podczas pierwszej kampanii. „Dobra opinia o Polsce nie ma ceny” – oświadczyła.

Udało nam się dotrzeć do założeń kampanii i projektów niektórych z planowanych billboardów.

 

2.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Kampania ma na celu propagowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku Polski w krajach Unii Europejskiej oraz pozostałych, nienależących do struktur UE, z którymi Polska utrzymuje więzi kulturalne i handlowe.
  • Kampania prezentuje Polskę jako wyspę demokracji i swobód obywatelskich; kraj, w którym wciąż pielęgnowane są wartości, leżące niegdyś u podstaw budowy Unii Europejskiej, a dziś w wielu unijnych krajach zapomniane.
  • Nowością w stosunku do kampanii krajowej będzie wykorzystanie postaci oraz symboli związanych z Polską, a także bezpośrednie lub domyślne odwołania do wydarzeń krajowych.
  • Przekaz oparty będzie na sprawdzonym w kampanii „Sprawiedliwe sądy” haśle: NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

3.

Kampanię otworzy billboard przedstawiający przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska. Tekst będzie głosił: Ludzie, którzy doprowadzili kraj do ruiny, próbują uniknąć odpowiedzialności uciekając za granicę, pod ochronę swoich politycznych i finansowych mocodawców. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na drugim znajdzie się wizerunek Agnieszki Holland podczas manifestacji Komitetu Obrony Demokracji i podpis: Na czele manifestacji w obronie nękanych patologiami sądów stają obrońcy pedofilów i alimenciarzy. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Kolejny billboard dotyczący sądów przedstawiać będzie portrety przewodniczącego Trybunału Konstytucyjnego Andrzeja Rzeplińskiego oraz I Prezes Sądu Najwyższego Małgorzaty Gersdorf. Pod spodem napis: Kasta bezkarnych sędziów protestuje przeciwko reformom, które mają ukrócić nadużycia i korupcję w wymiarze sprawiedliwości. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym znajdą się wizerunki liderów partii opozycyjnych unoszących w górę palce rozczapierzone na kształt litery „V” oraz tekst: Bojówkarze z opozycji wspierani przez srebrniki George Sorosa organizują pucze chcąc obalić demokratycznie wybrany przez suwerena rząd. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

4.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Przekaz słowny kampanii zostanie wzmocniony wyrazistą grafiką korespondującą z jego treścią.
  • Kampania utrzymana będzie w kolorystyce czarno-białej, symbolicznie ilustrującej kontrast między przeszłością a świetlaną przyszłością, którą mogą wybrać Europejczycy wchodząc na drogę Polski.
  • Kampania europejska tak jak krajowa oparta będzie na przekazie pozytywnym. Użyte przykłady patologii, które przeniknęły do Polski po otwarciu granic, będą w oczywisty sposób prowadziły jej adresatów do wyboru dobra.

 

Kolejna grupa billboardów będzie odwoływała się do wydarzeń o charakterze obyczajowym, które wstrząsały polską sceną polityczną.

Na jednym z nich znajdzie się wizerunek byłego ministra spraw zagranicznych Radka Sikorskiego i napis: Politycy opozycji spiskują w luksusowych restauracjach przeciwko legalnej władzy, pożerając ośmiorniczki i używając wulgarnych słów pod adresem Ojczyzny. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Będzie też billboard odwołujący się do podróży lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru i jednej z posłanek na Maderę. Z komentarzem: W czasie, gdy rząd i patrioci w parlamencie nocami, w zimnych salach naprawiają Ojczyznę, opozycja baluje w ciepłych krajach. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na kolejnym plakacie umieszczone zostaną wizerunki przepełnionych nienawiścią ludzi rzucających kamieniami w wiernych modlących się przed krzyżem. I krótki komunikat: Agresja i chamstwo. Barbarzyńcy zakłócają modlitwy w intencji bohaterów, którzy polegli w służbie Ojczyźnie. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym pojawi się słynna już infografika „Wiadomości TVP” pokazująca ludzi stojących w kolejce do toalety. I podpis: Są równi i równiejsi. Ważni i nieważni, nawet tam, gdzie król od wieków chodził piechotą. Poseł opozycji wpycha się do toalety przed ludźmi stojącymi w kolejce do WC, bo uważa, że immunitet chroni go także w tym miejscu. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Billboardy będą jasno pokazywać, że złu można się przeciwstawić, wystarczy determinacja ludzi, którzy nie ulegną propagandzie obyczajowej patologii.
  • Język i przekaz graficzny kampanii zostaną dostosowane do poziomu percepcji przeciętnego odbiorcy komunikatów medialnych w krajach UE.
  • Dodatkowym celem kampanii będzie zahamowanie rosnących w Europie wpływów lewacko-liberalnych mediów.

 

7.

Nie na wszystkich billboardach znajdą się ludzie.

Na jeden trafi np. żubr, zwierzę kojarzące się na całym świecie właśnie z Polską. Tekst będzie głosił: Opozycja zdradziecko donosi zagranicy na legalną władzę, która bohatersko walczy z kornikiem niszczącym Puszczę Białowieską. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na kolejny trafi kot, obserwujący zza firanki manifestację przed domem prezesa Prawa i Sprawiedliwości. Napis będzie brzmiał: Oszaleli z nienawiści wrogowie władzy gotowi są zabijać nawet bezbronne zwierzęta tylko za to, że kochają swoich właścicieli. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym znajdzie się ekran telewizora z fragmentem koncertu Jana Pietrzaka na festiwalu w Opolu. I podpis: Okłamywani przez wrogów legalnie wybranego rządu ludzie odmawiają płacenia abonamentu na publiczne radio i telewizję. Odbierają w ten sposób innym obywatelom prawo do informacji. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Będzie też billboard poruszający problem wieku emerytalnego. Pojawi się na nim niedomknięta trumna i napis: Odsunięci od władzy najemnicy obcego kapitału zmuszają rodaków do niewolniczej pracy do późnej starości w zamian za coraz krótszy okres wypłacania emerytur. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

8.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Kampania zostanie zakończona, gdy Donald Tusk zostanie usunięty ze stanowiska przewodniczącego Rady Europejskiej i przekazany wymiarowi sprawiedliwości w Polsce, a przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker i jej wiceprzewodniczący Frans Timmermans zapiszą się do Prawa i Sprawiedliwości.

Mariusz Urbanek

AKTUALNOŚCI

Dodano: 04.11.2020 15:12

INFORMACJE NT. ZMIAN W DOSTĘPNOŚCI DZIAŁAŃ OKiS-u DLA PUBLICZNOŚCI

Aktualne informacje na temat ograniczeń działalności Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu w związku z wystąpieniem stanu epidemii COVID-19 pokaż więcej »

Dodano: 07.12.2021 15:28

W GRUDNIOWEJ ODRZE

ZYTA RUDZKA LAUREATKĄ NAGRODY „ODRY” – 2020 KUŹNIARZ o „nieczułości” na granicy • PROF. WRÓBEL o „prawie” GAJDZIŃSKI: Słabnący delfin • Rozmowy z VERHEUGENEM i ANDERSEM SURDYKOWSKI: Polonijne mity pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 13:29

„Śladami Natury”. Małgorzata Matuszewska

8-31 grudnia 2021, Bolesławiecki Ośrodek Kultury - Międzynarodowe Centrum Ceramiki pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 12:00

LUDOBÓJSTWO. Zdarzenie teatralne – premiera

10 i 11 grudnia 2021, godz. 17.30, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium, Wrocław pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 11:00

Kolędy z jazzową nutką

12 grudnia 2021, godz. 18:00, Teatr Stary w Bolesławcu pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 10:30

Na Młode Wilki Obława! – piosenki Jacka Kaczmarskiego w 40. rocznicę stanu wojenne

13 grudnia 2021, godz. 19:00, Stary Klasztor, Wrocław pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 10:00

Muzyczne Czwartki. Koncertowe występy młodzieży szkolnej I i II stopnia

28 października 2021, Mistrz i Uczeń, 18 listopada 2021, Muzyka Polska, 16 grudnia 2021, Koncert Świąteczny - Galeria Karkonoska, Jelenia Góra pokaż więcej »

Dodano: 05.12.2021 09:30

Tomasz Domański Pomniki Czasu / dokument

17-30 grudnia 2021, Kühlhaus Görlitz pokaż więcej »

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)