Udostępnij:

Dodano:

25.10.2017 12:52

10/2017: BILLBOARDAMI W EUROPĘ

Stan przejściowy

Mariusz Urbanek

BILLBOARDAMI W EUROPĘ

Po sukcesie akcji billboardowej „Sprawiedliwe sądy”, ujawniającej, że polscy sędziowie zajmują się głównie kradzieżami kiełbasy i spodni, skazywaniem staruszek za zjadanie batoników w supermarketach, wypuszczaniem na wolność pedofilów i braniem łapówek, Polska Fundacja Narodowa przygotowuje kampanię skierowaną do krajów Unii Europejskiej, zatytułowaną „Dobra Polska to lepsza Europa”. Jak udało nam się dowiedzieć, będzie ona również finansowana z dobrowolnych wpłat największych spółek skarbu państwa, ale jej budżet znacznie przekroczy kwotę 19 milionów, którymi dysponowali autorzy pierwszej kampanii.

Billboardy, które trafią na ulice i place miast Francji, Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, a zwłaszcza Niemiec, mają poprawić nadszarpnięty w okresie rządów Platformy Obywatelskiej wizerunek Rzeczypospolitej w Europie. Rzeczniczka rządu podkreśliła, że twórcy wykorzystają doświadczenia zdobyte podczas kampanii „Sprawiedliwe sądy”, można więc liczyć na jeszcze większą skuteczność przekazu. Dodała też, iż rząd nie obawia się oskarżeń o korupcję wysuwanych przez totalną opozycję podczas pierwszej kampanii. „Dobra opinia o Polsce nie ma ceny” – oświadczyła.

Udało nam się dotrzeć do założeń kampanii i projektów niektórych z planowanych billboardów.

 

2.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Kampania ma na celu propagowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku Polski w krajach Unii Europejskiej oraz pozostałych, nienależących do struktur UE, z którymi Polska utrzymuje więzi kulturalne i handlowe.
  • Kampania prezentuje Polskę jako wyspę demokracji i swobód obywatelskich; kraj, w którym wciąż pielęgnowane są wartości, leżące niegdyś u podstaw budowy Unii Europejskiej, a dziś w wielu unijnych krajach zapomniane.
  • Nowością w stosunku do kampanii krajowej będzie wykorzystanie postaci oraz symboli związanych z Polską, a także bezpośrednie lub domyślne odwołania do wydarzeń krajowych.
  • Przekaz oparty będzie na sprawdzonym w kampanii „Sprawiedliwe sądy” haśle: NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

3.

Kampanię otworzy billboard przedstawiający przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska. Tekst będzie głosił: Ludzie, którzy doprowadzili kraj do ruiny, próbują uniknąć odpowiedzialności uciekając za granicę, pod ochronę swoich politycznych i finansowych mocodawców. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na drugim znajdzie się wizerunek Agnieszki Holland podczas manifestacji Komitetu Obrony Demokracji i podpis: Na czele manifestacji w obronie nękanych patologiami sądów stają obrońcy pedofilów i alimenciarzy. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Kolejny billboard dotyczący sądów przedstawiać będzie portrety przewodniczącego Trybunału Konstytucyjnego Andrzeja Rzeplińskiego oraz I Prezes Sądu Najwyższego Małgorzaty Gersdorf. Pod spodem napis: Kasta bezkarnych sędziów protestuje przeciwko reformom, które mają ukrócić nadużycia i korupcję w wymiarze sprawiedliwości. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym znajdą się wizerunki liderów partii opozycyjnych unoszących w górę palce rozczapierzone na kształt litery „V” oraz tekst: Bojówkarze z opozycji wspierani przez srebrniki George Sorosa organizują pucze chcąc obalić demokratycznie wybrany przez suwerena rząd. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

4.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Przekaz słowny kampanii zostanie wzmocniony wyrazistą grafiką korespondującą z jego treścią.
  • Kampania utrzymana będzie w kolorystyce czarno-białej, symbolicznie ilustrującej kontrast między przeszłością a świetlaną przyszłością, którą mogą wybrać Europejczycy wchodząc na drogę Polski.
  • Kampania europejska tak jak krajowa oparta będzie na przekazie pozytywnym. Użyte przykłady patologii, które przeniknęły do Polski po otwarciu granic, będą w oczywisty sposób prowadziły jej adresatów do wyboru dobra.

 

Kolejna grupa billboardów będzie odwoływała się do wydarzeń o charakterze obyczajowym, które wstrząsały polską sceną polityczną.

Na jednym z nich znajdzie się wizerunek byłego ministra spraw zagranicznych Radka Sikorskiego i napis: Politycy opozycji spiskują w luksusowych restauracjach przeciwko legalnej władzy, pożerając ośmiorniczki i używając wulgarnych słów pod adresem Ojczyzny. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Będzie też billboard odwołujący się do podróży lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru i jednej z posłanek na Maderę. Z komentarzem: W czasie, gdy rząd i patrioci w parlamencie nocami, w zimnych salach naprawiają Ojczyznę, opozycja baluje w ciepłych krajach. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na kolejnym plakacie umieszczone zostaną wizerunki przepełnionych nienawiścią ludzi rzucających kamieniami w wiernych modlących się przed krzyżem. I krótki komunikat: Agresja i chamstwo. Barbarzyńcy zakłócają modlitwy w intencji bohaterów, którzy polegli w służbie Ojczyźnie. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym pojawi się słynna już infografika „Wiadomości TVP” pokazująca ludzi stojących w kolejce do toalety. I podpis: Są równi i równiejsi. Ważni i nieważni, nawet tam, gdzie król od wieków chodził piechotą. Poseł opozycji wpycha się do toalety przed ludźmi stojącymi w kolejce do WC, bo uważa, że immunitet chroni go także w tym miejscu. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Billboardy będą jasno pokazywać, że złu można się przeciwstawić, wystarczy determinacja ludzi, którzy nie ulegną propagandzie obyczajowej patologii.
  • Język i przekaz graficzny kampanii zostaną dostosowane do poziomu percepcji przeciętnego odbiorcy komunikatów medialnych w krajach UE.
  • Dodatkowym celem kampanii będzie zahamowanie rosnących w Europie wpływów lewacko-liberalnych mediów.

 

7.

Nie na wszystkich billboardach znajdą się ludzie.

Na jeden trafi np. żubr, zwierzę kojarzące się na całym świecie właśnie z Polską. Tekst będzie głosił: Opozycja zdradziecko donosi zagranicy na legalną władzę, która bohatersko walczy z kornikiem niszczącym Puszczę Białowieską. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na kolejny trafi kot, obserwujący zza firanki manifestację przed domem prezesa Prawa i Sprawiedliwości. Napis będzie brzmiał: Oszaleli z nienawiści wrogowie władzy gotowi są zabijać nawet bezbronne zwierzęta tylko za to, że kochają swoich właścicieli. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Na następnym znajdzie się ekran telewizora z fragmentem koncertu Jana Pietrzaka na festiwalu w Opolu. I podpis: Okłamywani przez wrogów legalnie wybranego rządu ludzie odmawiają płacenia abonamentu na publiczne radio i telewizję. Odbierają w ten sposób innym obywatelom prawo do informacji. CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

Będzie też billboard poruszający problem wieku emerytalnego. Pojawi się na nim niedomknięta trumna i napis: Odsunięci od władzy najemnicy obcego kapitału zmuszają rodaków do niewolniczej pracy do późnej starości w zamian za coraz krótszy okres wypłacania emerytur. NIECH ZOSTANIE TAK JAK BYŁO… CZY NA PEWNO TEGO CHCESZ?

 

8.

Z założeń kampanii „Dobra Polska to lepsza Europa”:

  • Kampania zostanie zakończona, gdy Donald Tusk zostanie usunięty ze stanowiska przewodniczącego Rady Europejskiej i przekazany wymiarowi sprawiedliwości w Polsce, a przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker i jej wiceprzewodniczący Frans Timmermans zapiszą się do Prawa i Sprawiedliwości.

Mariusz Urbanek

AKTUALNOŚCI

Dodano: 24.11.2022 07:00

OKiS na 30. Wrocławskich Targach Dobrych Książek

Serdecznie zapraszamy na stoisko Wydawnictwa OKiS na Wrocławskich Targach Dobrych Książek 2022 w dniach 1-4 grudnia 2022 w Hali Stulecia we Wrocławiu. Podczas Targów będzie można zakupić publikacje OKiS w atrakcyjnych, promocyjnych cenach! pokaż więcej »

Dodano: 29.11.2022 12:51

„Zrób to ze smakiem. Gruzja” – PREMIERA w TVP3 WROCŁAW

Zapraszamy na premierę nowego odcinka popularnego programu kulinarnego koprodukowanego przez Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu. pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 12:04

Fotorelacja ze spotkania OPIEKUNOWIE (NIE)PAMIĘCI

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ze spotkania OPIEKUNOWIE (NIE)PAMIĘCI,  tych, którzy przywracają szacunek starym, zaniedbanym cmentarzom na Dolnym Śląsku i w innych regionach, które odbyło się 26 listopada 2022 w Kamienicy OP ENHEIM we Wrocławiu. Spotkanie zostało zorganizowane przez Dolnośląskie Laboratorium Kultury Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu, w partnerstwie z Niemiecko-Polską Fundacją Ochrony Zabytków Kultury i […] pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 11:50

Fotorelacja ze szkoleń dla kultury „Dobre praktyki na trudne czasy”

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ze szkoleń dla kultury „Dobre praktyki na trudne czasy” Spotkanie praktyków kultury, przedstawicieli instytucji, urzędów, organizacji pozarządowych i środowisk artystycznych odbyło się 25 listopada 2022 w ramach cyklu “Dolnośląskie Laboratorium Kultury”.     Fot. Natalia Ratajczyk pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 08:00

NIE/ DOSKONAŁY BŁĄD, wystawa ,,75 Lat ZPAF 1947- 2022″

Czy błąd może być źródłem inspiracją w sztuce fotografii? Czy zjawiska następujące w sposób niekontrolowany mogą wywoływać ciekawe, niepowtarzalne inspiracje?... Zapraszamy na nową wystawę Okręgu Dolnośląskiego Związku Polskich Artystów Fotografików w MWW oraz na wernisaż wystawy 1 grudnia 2022 o godz. 18:00. pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 07:00

„Technologia nie znosi ambicji”
Lucjan Demidowski / Piotr Zugaj

Od 2 grudnia 2022 zapraszamy na nową wystawę w Galerii FOTO-GEN OKiS "Technologia nie znosi ambicji", na której zdjęcia Lucjana Demidowskiego Piotra Zugaja pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 06:30

Szkolenie Zarządzanie Projektem w Kulturze 2022

Zapraszamy 3-4 grudnia na wyjątkowe szkolenie z zarządzania projektem w kulturze. Będą na nim bardzo praktyczne informacje o tym, jak pozyskać środki na projekty kulturalne oraz treningowy pokaz metodyki zarządzania projektem społecznym. Udział w szkoleniu jest bezpłatny pokaż więcej »

Dodano: 28.11.2022 06:00

Koncert JARMUŻEK / PAKOWSKA

Serdecznie zapraszamy wraz z artystami i Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu, na magiczny koncert “Jarmużek / Pakowska”, który odbędzie się 8 grudnia 2022, w przestrzeni Sztygarówka, w Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia, godz. 18:00.     JARMUŻEK / PAKOWSKA Ten wrocławski duet łączy dolnośląskie pieśni ludowe z jazzem i elektroniką. Charyzmatyczna wokalistka, entuzjastka […] pokaż więcej »

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)