ZAPYTANIE OFERTOWE – zaproszenie do składania ofert na usługę sprzątania wraz ze stałą dostawą materiałów eksploatacyjnych
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu zwraca się z zaproszeniem do składania ofert na kompleksową usługę sprzątania wraz ze stała dostawą materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wykonania usługi.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem umowy jest wykonanie kompleksowej usługi sprzątania pomieszczeń biurowych, sanitariatów i korytarzy w obiektach należących do OKiS wraz ze stała dostawą materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do wykonania usługi okresie: 01.07.2023 r. do 30.06.2024 r.
Lokalizacja:
- Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Rynek – Ratusz 24-26, 50-101 Wrocław
- Galeria FOTO-GEN, bpa Nankiera 8, 50-1140 Wrocław
Łączna powierzchnia pomieszczeń (pom. biurowe, toalety, pom. gospodarcze, korytarze) wynosi: 951,06 m2 w tym:
- OKiS – 726,28 m2
- Galeria FOTO-GEN – 224,78 m2
Szczegółowy zakres czynności:
Części wspólne: | |
Dbanie o czystość klatek schodowych (m. in. mycie schodów, poręczy, parapetów, czyszczenie posadzki, mycie drzwi wejściowych itp.) – 1 raz dziennie | |
Biura: | |
Opróżnianie pojemników na | – 1 raz dziennie |
Wymiana worków w pojemnikach na śmieci | – 1 raz dziennie |
Usuwanie odcisków palców i zanieczyszczeń z drzwi, framug drzwi, kontaktów i wyłączników światła | – wg potrzeb
(min. 2 razy w m-cu) |
Wycieranie kurzu z mebli i urządzeń biurowych | – 1 raz dziennie |
Odkurzanie wykładzin | – 1 raz dziennie |
Czyszczenie gniazdek i wyłączników, paneli kablowych | – wg potrzeb
(min. 1 raz w m-cu) |
Utrzymanie w czystości parapetów, drzwi, ścian, kaloryferów | – 1 raz w miesiącu |
Usuwanie pajęczyn | – wg potrzeb |
Pomieszczenia socjalne: | |
Dbanie o czystość szafek. | – 1 raz w tygodniu |
Mycie blatów aneksów kuchennych. | – 1 raz dziennie |
Utrzymanie w należytej czystości urządzeń AGD (m.in. lodówka, kuchenka mikrofalowa itp.). | – wg potrzeb
(min. 1 raz w m-cu) |
Wyrzucanie śmieci i zapewnienie nowego wkładu. | – 1 raz dziennie |
Mycie kafli ściennych i podłogowych. | – 1 raz dziennie |
Toalety: | |
Mycie i dezynfekcja urządzeń sanitarnych. | – 1 raz dziennie |
Mycie luster. | – 1 raz dziennie |
Mycie kafli ściennych. | – 1 raz dziennie |
Mycie powierzchni podłóg. | – 1 raz dziennie |
Uzupełnianie i wymiana środków higienicznych. | – 1 raz dziennie |
Wyrzucanie śmieci i zapewnienie nowego wkładu. | – 1 raz dziennie |
Ustalenia dodatkowe: | |
Czyszczenie (pranie) wykładzin. | – 2 raz w roku
(IV, X) |
Okresowe mycie okien. | – 2 raz w roku
(IV, X) |
Sprzątanie bramy przejście Garncarskie oraz przejście Żelaźnicze (przejście pod budynkiem OKiS). | – wg potrzeb
(min. 1 raz w tygodniu) |
Mycie naczyń po odbytym wernisażu w galerii FOTO GEN. | – wg potrzeb |
Utrzymywanie w należytej czystości terenu przylegającego do galerii (ogródek, gazony z krzewami). | – wg potrzeb |
Sprzęt, środki czystości:
- Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia używać będzie własnego sprzętu, przyrządów i urządzeń.
- Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia używać będzie własnych środków czystości. Używane środki czystości muszą być dopuszczone do stosowania w Polsce, w tym do stosowania w budynkach użyteczności publicznej, posiadać odpowiednie zezwolenia, atesty, winny być stosowane w stężeniu zalecanym przez producenta tych środków i przed upływem terminu przydatności do użycia, odpowiednie do rodzaju powierzchni czyszczonej, odpowiadać wszelkim obowiązującym przepisom prawa, w tym w zakresie bezpieczeństwa użytkowania, ochrony zdrowia i środowiska.
- Wykonawca zapewni środki myjące, czyszczące, dezynfekujące, toaletowe, higieniczne w ilości niezbędnej do utrzymania obiektu w stałej czystości tj. m.in.:
- papier toaletowy (kolor biały, minimum 2 warstwowy, wykonany z celulozy),
- mydło w płynie (nawilżające, antybakteryjne, naturalne pH),
- ręczniki papierowe do pojemników (kolor biały, 2 warstwowy, wykonany z celulozy),
- worki na śmieci do koszy (różne pojemności),
- środki myjące, czyszczące, konserwujące, dezynfekujące właściwe do rodzaju sprzątanej powierzchni,
- krążki żelowe/kostki do toalet,
- odświeżacze powietrza do toalet w żelu/aerozolu.
- Zamawiający, w każdym czasie ma prawo zażądać od Wykonawcy listy używanych środków, materiałów i artykułów higienicznych oraz udokumentowania spełnienia wymogów określonych w pkt. 2.
Pracownicy
- Zamawiający wymaga aby prace sprzątające były wykonywane przez min. 3 osoby tj.: 2 osoby OKiS, 1 osoba Galeria.
- Zamawiający wymaga aby zatrudnione osoby wykonujące prace na terenie OKiS posiadały co najmniej roczne doświadczenie w sprzątaniu powierzchni biurowych, zaś w Galerii co najmniej roczne doświadczenie w sprzątaniu powierzchni wystawienniczych.
Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
- Przedmiot zamówienia będzie wykonywany w dni robocze (tj.: OKiS – od poniedziałku do piątku, Galeria FOTO-GEN od wtorku do soboty) do godziny 9:00.
- Prace sprzątające muszą być wykonane w sposób rzetelny i profesjonalny. Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować odpowiednim potencjałem technicznym i kadrowym do wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca zobowiązuje się, że w okresie realizacji usługi, pracownicy świadczący pracę na rzecz Zamawiającego, będą zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.).
- Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący usługi będą posiadać stosowne badania lekarskie oraz będą przeszkoleni z zakresu bhp.
- Podczas pracy osoba sprzątająca otwiera tylko to pomieszczenie, które aktualnie sprząta. Drzwi do pozostałych pomieszczeń powinny być w tym czasie zamknięte na klucz.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odzieży, środków higieny dla pracowników, środków ochrony osobistej.
- Zamawiający zobowiązuje się do nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy źródła poboru energii elektrycznej oraz wody – niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz w miarę możliwości do udostępnienia pomieszczenia, w którym będzie mógł przechowywać sprzęt i materiały służące do realizacji przedmiotu zamówienia.
Odpowiedzialność Wykonawcy:
- Wykonawca oświadcza, że przez cały czas trwania umowy będzie posiadał ważną (opłaconą) polisę OC w zakresie prowadzonej działalności na sumę minimum 2.000.000,00 zł.
- Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia wszelkiej szkody wynikającej z kradzieży i uszkodzenia mienia mające miejsce w okresie przebywania na terenie biura Zamawiającego w trakcie wykonywania niniejszej umowy na zasadzie ryzyka.
- Wykonawca oraz jego pracownicy zobowiązują się do przestrzegania zasad BHP, PPOŻ, całkowitego zakazu palenia zarówno w przestrzeni biurowej jak i w całym budynku oraz do nie wpuszczania na teren biura osób trzecich bez uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiającego.
- Strony nie odpowiadają za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, jeżeli jest to spowodowane siłą wyższą. Dla celów niniejszej umowy siłą wyższą jest zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia i przewidzenia.
- Strony zobowiązują się do zachowania jako poufnych wszelkich informacji – bez względu na ich nośnik – jakie od siebie uzyskają, względnie innych osób związanych z wykonaniem niniejszej umowy.
- Wykonawca i jego pracownicy zachowają w tajemnicy wszystkie informacje i dane, które mogą uzyskać w trakcie świadczenia usług, a które mogą mieć wpływ na stan bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także na działalność prowadzoną przez Zamawiającego, zarówno w czasie trwania umowy, jak i po jej rozwiązaniu.
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
01.07.2023 r. do 30.06.2024 r.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Oferent powinien przedstawić ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania (zał. nr 1) w formie oryginału lub skanu.
KRYTERIA OCENY OFERT:
Cena – 100%
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Oferta powinna być dostarczona osobiście lub przesłana za pośrednictwem: poczty, kuriera – pod adres:
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, Rynek-Ratusz 24, 50-101 Wrocław lub wysłana mailowo na adres: grzegorz.kurasiewicz@okis.pl do dnia 09 czerwca 2023 r. do godz. 14:30.
Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Wykonawca pokrywa wszystkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Formularz oferty – zał. nr 1 do zapytania;
- Kopia aktualnej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności na sumę minimum 2.000.000,00 zł wraz z potwierdzeniem opłacenia polisy;
- Wykaz min. 2 usług o wartości min. 50.000,00 zł każda, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane – zał. nr 2 do zapytania;
- Wykaz min. 3 osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia ze wskazaniem informacji na temat ich doświadczenia – zał. nr 3 do zapytania.
INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
DODATKOWE INFORMACJE:
Dodatkowych informacji udziela Grzegorz Kurasiewicz
email: grzegorz.kurasiewicz@okis.pl
tel.: 71 370 02 29, 665 642 377
W celu prawidłowego przygotowania oferty, Zamawiający zaleca wizję lokalną. Informujemy, że wizję można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godzinach: 9:00 – 14:00.
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy.
Załączniki:
- Formularz oferty – zał. nr 1;
Formularz oferty – wersja edytowalna - Wykaz usług – zał. 2;
Wykaz usług – wersja edytowalna - Wykaz osób – zał. nr 3;
Wykaz osób – wersja edytowalna Wzór umowy;Wzór umowy po aktualizacji z dnia 6.06.2023
- Załącznik 1 do umowy
- Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych.
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 130.000 zł netto, prowadzonego w trybie ofertowym na podstawie § 7 Regulaminu udzielania zamówień kulturalnych poniżej progów unijnych oraz zamówień poniżej 130.000 zł netto w Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu (Zarządzenia nr 46/2020 z dnia 31.12.2020 r.)
W postępowaniu wzięły udział poniższe firmy.
Informuję, że po przeprowadzeniu badania i oceny ofert najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma:
EPA Green Sp. z o.o.
Wybrana oferta spełniła wymagania formalne określone przez Zamawiającego w zapytaniu ofertowym, oraz była najkorzystniejsza z punktu widzenia kryteriów wyboru oferty.
Jednocześnie informujemy że:
1. Oferta nr 2 – Cleaning House Robert Rutkowski została odrzucona na podstawie 11 ust. 5 Regulaminu udzielania zamówień kulturalnych poniżej progów unijnych oraz zamówień poniżej 130.000 zł netto w Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu.
Oferta została przez Zamawiającego odrzucona, ponieważ Wykonawca nie dostarczył wymaganych dokumentów określonych w zaproszeniu do składania ofert tj.: polisa OC w zakresie prowadzonej działalności, wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia. Ponadto Wykonawca zaproponował środki czystości (papier toaletowy, ręczniki papierowe) nie spełniające określonych w zapytaniu wymagań.
2. Oferta nr 3 – Zakład Usług Porządkowych Katarzyna Biała została odrzucona na podstawie 11 ust. 5 Regulaminu udzielania zamówień kulturalnych poniżej progów unijnych oraz zamówień poniżej 130.000 zł netto w Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu.
Oferta została przez Zamawiającego odrzucona, ponieważ Wykonawca nie dostarczył wymaganych dokumentów określonych w zaproszeniu do składania ofert tj.: polisa OC w zakresie prowadzonej działalności. Ponadto Wykonawca zaproponował środki czystości (papier toaletowy) nie spełniające określonych w zapytaniu wymagań.
3. Oferta nr 4 – Fotocyk Ryszard Nagajczyk
została odrzucona na podstawie § 11 ust. 5 Regulaminu udzielania zamówień kulturalnych poniżej progów unijnych oraz zamówień poniżej 130.000 zł netto w Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu.
Oferta została przez Zamawiającego odrzucona, ponieważ Wykonawca nie dostarczył wymaganych dokumentów określonych w zaproszeniu do składania ofert tj.: polisa OC w zakresie prowadzonej działalności. Ponadto Wykonawca zaproponował środki czystości (ręcznik papierowe) nie spełniające określonych w zapytaniu wymagań.