Data i miejsce:

30 października 2019, godz. 18.00
Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu
ul. Wysockiego 29, Wałbrzych

Udostępnij:

Dodano:

30.10.2019 10:08

Finisaż wystawy Kategorium – ilość: jedność, wielość, ogół

Zapraszamy na koncert Piotra Damasiewicza i Emilio Gordoa, który odbędzie się 30 października 2019 o godzinie 18:00 w Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu. W ramach tego szczególnego wydarzenia, będącego finisażem wystawy „Kategorium – ilość, jedność wielość, ogół”  dwoje wybitnych artystów, zinterpretuje kategorie w wymiarze muzycznym, kładąc duży nacisk na działania eksperymentalne. Muzycy w tej samej mierze podejmowali będą problematykę zawierającą się w tytule przedsięwzięcia, co poszukiwać będą związków z ideą  w samej przestrzeni Starej Kopalni. Będzie to zatem ich dialog z dziełami, czyli z wymiarem wizualnym oraz miejscem, które od samego początku inspirowało ich do poszukiwań.

Wydarzeniu towarzyszy sesja nagraniowa,  zarejestrowany materiał znajdzie się na płycie, która wydana zostanie w formie winylowej, podsumowując tym samym projekt. Współproducentem płyty będzie Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu, zaś kolorytu dodaje fakt, że wydanie płyty winylowej przy okazji wystawy, to bez wątpienia coś wyjątkowego i bez precedensu. Zapraszamy zatem wszystkich, którzy uczestnicząc na żywo zapragną być świadkami tej niezwykłej podróży dźwiękowej.

 

 

Piotr Damasiewicz

Trębacz i kompozytor. Reprezentant Polski w międzynarodowych platformach Take Five Europe i Jazz Plays Europe. Laureat nagrody fonograficznej Fryderyk 2013, nagrody Warto 2012, Nagrody Muzycznej Wrocławia 2013 oraz konkursu kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy. Muzyk Roku 2013 według rankingu Polish Jazz Blog. Lider dwóch europejskich platform muzycznych: Art Meetings we Lwowie i Melting Pot Laboratory made by Wrocław Jazztopad w Narodowym Forum Muzyki, gdzie rozwija idee otwartej improwiza- cji w zetknięciu z innymi dziedzinami sztuki. W ciągu ostatniej dekady prowadził prelekcje i wykłady muzyczne z zakresu kreacji dźwięku i formy w muzyce m.in na Akademii Muzycznej we Wrocławiu oraz na Letniej Akademii Jazzu w Łodzi. W 2017 był dyrektorem artystycznym Akademii Muzycznej DCMA w Zanzibarze. W swojej twórczości sięga do języka jazzu, XX wiecznej muzyki klasycznej, muzyki najnowszej, w tym europejskiej muzyki improwizowanej. Damasiewicz prezentuje swoją twórczość zarówno w autorskich projektach: Power Of The Horns, Mnemotaksja, Hadrons, ImproGraphic, jak i w tych, których jest współautorem: VeNN Circles, Red Trio Quintet, Art Escape Quintet. Ponadto jest au- torem muzyki do spektakli teatralnych, ścieżki dźwiękowej do filmu „Zapach Lwowa”, oraz współkompozytorem jazzowego hymnu europejskiego na 25-lecie organizacji European Jazz Net- work. Jego płyty od kilku lat są̨ w ścisłej czołówce wydawniczej w Polsce. Ma na swoim koncie 15 wydanych albumów, w tym 4 autorskie, i 3 jako współlider. Stale współpracuje z zagranicznymi grupami: portugalską Red Trio i holenderską Spinifex,

Dotychczas współpracował m.in z takimi artystami jak Jason Moran, James Carter, Tomasz Stańko, Lotte Anker, Tony Malaby, Dave Rempis, Michael Zerang, Paul Nilsen Lowe, Magda Mayas, Jeb Bishop, Josh Sinton, Matthias Muche, Per Zanussi, Phil Minton, Eduardo Maraffa, An- drzej Bauer, Igor Pudło, Hans Koch, Joker Nies, Betina Wenzel, Jon Falt, Kazuhisa Uhichashi, Satoko Fuji, Morihide Sawada, Rodrigo Amado, Kazimierz Jonkisz, Marcin Masecki, Michał Tokaj, Gerard Lebik, Maciej Obara, Maciej Garbowski, Gerard Lebik, czy Dominik Wania. Występował w jednych z najważniejszych muzycznych miejsc na świecie: m.in w Dizzy’s Club Lin- coln Cemter w Nowym Jorku, Royal Hall w Londynie, Narodowy Forum Muzyki we Wrocławiu, oraz na takich festiwalach, jak: Jazz Jamboree, Solidarity Of Art, North See Jazz Festival, Tokyo Jazz Fest., London Jazz Fest., Paris Banlieues Bleues Jazz Fest., Jazztopad, Menchester Jazz Fest., Krakowska Jesień Jazzowa, Warsaw Summer Jazz Days, Ad Libitum, Musica Polonica Nova, Mu- sic Biennale-Zagrzeb, Isai Festival Chennai-Indie, Ars Musica-Bruksela.

 

Emilio Gordoa 

Wibrafonista, perkusjonista i kompozytor z Meksyku od 2012 roku mieszkający w Berlinie. Udziela się w wielu zespołach i projektach, mieszczących się między muzyką eksperymentalną, noise’em, free jazzem, improwizacją i muzyką współczesną. Na nowo definiuje wibrafon jako źródło dźwięku, preparując go i wykorzystując techniki rozszerzone. Emilio współpracował z muzykami takimi jak Tristan Honsinger, Nate Wooley, John Edwards, Ken Vandermark, John Butcher, Axel Dörner, Tony Buck, Tobias Delius, Jaap Blonk, Burkhard Beins and Ute Wassermann. Obecnie jest członkiem takich grup jak of Circuit Training ensemble, Radiation iX, Para.keets, Corso, Dörner-Gordoa-Thieke-Vorfeld Quertet, and M0VE Quintet. Komponuje też często dla ansambli wszelkich rozmiarów.

Organizatorzy:
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego
Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu

Kurator:
Andrzej Mazur

Patronat Honorowy:
Marszałek Województwa Dolnośląskiego – Cezary Przybylski

AKTUALNOŚCI

Dodano: 04.11.2020 15:12

Czasowe zamknięcie dla publiczności instytucji kultury

W związku z drugą falą pandemii i podjęciem zdecydowanych kroków mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19, Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego zdecydował o czasowym zamknięciu dla publiczności instytucji kultury. pokaż więcej »

Dodano: 16.03.2020 08:12

Ograniczenie bezpośredniego dostępu oraz kontaktu z biurem OKiS w związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem SARS-COV-2

Szanowni Państwo, w związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem SARS-COV-2., w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo: ograniczamy bezpośredni dostęp do biur OKiS i wprowadzamy wyłącznie zdalną obsługę naszych współpracowników oraz partnerów w całym Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu. pokaż więcej »

Dodano: 16.03.2020 08:00

Zasady dotyczące funkcjonowania OKIS w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

Zasady dotyczące funkcjonowania OKIS w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce mające na celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i współpracownikom pokaż więcej »

Dodano: 19.01.2021 14:40

Pomiędzy [w dobie Covid 19]/Between [in the era of Covid 19]

Zapraszamy do obejrzenia filmu o wystawie Pomiędzy [w dobie Covid 19]/Between [in the era of Covid 19], w którym został zarejestrowany dialog kuratora wystawy prof. Andrzeja P. Batora z Witoldem Liszkowskim. pokaż więcej »

Dodano: 19.01.2021 12:39

Regulamin konkursu „Kiedy Maszyna Czasu Tomasza Domańskiego osiągnie stan przeciwwagi”

Regulamin konkursu „Kiedy Maszyna Czasu Tomasza Domańskiego osiągnie stan przeciwwagi”. Prosimy o oszacowanie poprzez podanie dokładnej daty tj. dnia, miesiąca i roku, kiedy instalacja artystyczna Maszyna Czasu  o przesłaniu ekologicznym, stojąca przy Muzeum Współczesnym we Wrocławiu od dnia 14 stycznia 2021, osiągnie stan przeciwwagi. pokaż więcej »

Dodano: 11.01.2021 11:31

W STYCZNIU W ODRZE

GAJDZIŃSKI: Właściciele Rzeczypospolitej • Na pożegnanie Donalda • THER: Inny koniec historii • SURDYKOWSKI o tajemnicotwórstwie • UGNIEWSKA, SKORUPSKI, FLORCZYK – o krajobrazach pandemii • OLSCHOWSKY: Bóg muzyki u Herberta •  pokaż więcej »

Dodano: 01.01.2021 07:30

TOMASZ DOMAŃSKI. MASZYNA CZASU

Polecamy Państwa uwadze wyjątkową instalację artystyczną, która powstała w ramach cyklu Pomniki Czasu kontynuowanego przez Tomasza Domańskiego konsekwentnie od ponad 20 lat. Maszyna Czasu stanie na placu przy Muzeum Współczesnym Wrocław już 14 stycznia 2021 pokaż więcej »

Dodano: 31.12.2020 12:09

Wroclife nr 1/2021 (42)

W pierwszym numerze z 2021 roku magazynu Wroclife redaktorzy pisma pod lupę biorą tegoroczny budżet Wrocławia. Wiele miejsca poświęcono także pomaganiu innym. Sebastian Adamczyk w rozmowie z Izą Jóźwik opowiada o wsparciu osób bezdomnych żyjących we Wrocławiu. pokaż więcej »

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)