Data

24 marca 2018, godz. 20:00

Miejsce

Synagoga pod Białym Bocianem
ul. Włodkowica 7, Wrocław

Bilety

Bilety: 35 zł normalne, 25 zł ulgowe (uczniowie, studenci, seniorzy)
do nabycia w Centrum Informacji Żydowskiej - w Synagodze pod Białym Bocianem (II piętro), w Centrum Informacji Turystycznej i Rowerowej, ul. św. Antoniego 8, 50-073 Wrocław, tel. 71 346 15 34, e-mail: it@dzielnica4wyznan.info.pl; na www.ticketmaster.pl i w Empiku; oraz na godzinę przed koncertem w Synagodze pod Białym Bocianem.

Udostępnij:

Dodano:

21.03.2018 08:35

Koncert Hawdalowy LIBELID

LIBELID – PIEŚNI MIŁOSNE JIDYSZ

LIBELID to cykl pieśni miłosnych w języku jidysz opracowanych przez Olę Bilińską z towarzyszeniem zespołu doświadczonych muzyków z Gdańska, Warszawy i Sejn. Stanowi on kontynuację płyty „Berjozkele – kołysanki i pieśni wieczorne jidysz“, wydaną przez Żydowski Instytut Historyczny, która zdobyła tytuł Folkowego Fonogramu Roku 2014, przyznawany przez Program II Polskiego Radia.

Kompozycje tworzące program LIBELID to wybór przedwojennych pieśni w jidysz układających się w opowieść o różnych odcieniach i obliczach miłości. W tekstach wyraźne są wątki z obyczajowości żydowskiej, która silnie wpływała na życie uczuciowe i rodzinne członków społeczności: małżeństwa kojarzone, silne więzy rodzinne, obrazy z codziennego życia – takim, jakie było przed zagładą. Z drugiej strony teksty takich poetów jak przyjaciółka Brunona Schultza Debora Vogel, czy Mojsze Lejb Halpern obfitują w obrazy poetyckie o wymiarze uniwersalnym, w którym miłość nie mierzona jest czasem, obyczajowością i pochodzeniem. Są one wciąż zaskakująco świeże i aktualne, ujmują poczuciem humoru i delikatnością nastroju.

Założeniem muzycznym LIBELID było utkanie subtelnego połączenia brzmień akustycznych i elektronicznych – stąd nowoczesny syntezator OP-1 i looper spotykają się z wiolonczelą. Harfa odbija się echem elektronicznych efektów. Forma nie ma jednak szokować swoją nowoczesnością – celem jest stworzenie nastroju, oprawy do wybrzmienia bogactwa emocji zawartych w tekstach – czułości, namiętności, odrzucenia, zadumy nad uczuciem dawno minionym lub utraconym.

Zespół wystąpi w składzie:

Ola Bilińska – śpiew, syntezator OP-1, gitara elektryczna, looper

Edyta Czerniewicz – wiolonczela, śpiew

Katarzyna Kolbowska – harfa, śpiew

Sebastian Witkowski – gitara basowa, synteztor

 

OLA BILIŃSKA – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, multiinstrumentalistka, liderka mistyczno-folkowego Babadag; wspiera wokalnie Muzykę Końca Lata, współpracuje m. in. z Maciejem Cieślakiem, Raphaelem Rogińskim, SzaZaZe, Andrzejem Smolikiem, Danielem Pigonskim. Z równą przyjemnością pracuje z reżyserami (Daria Kopiec, z którą zrealizowała spektakl „Emisariusz” w Łódzkim Centrum Dialogu i „Ziemia, planeta ludzi” w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie), tancerzami (Pracownia Fizyczna) oraz grafikami i wideo-artystami. Na swojej ścieżce muzycznej śpiewała już gatunki tak różne jak alternatywny pop, rock, house, techno, jazz, bluegrass, opera i miejski folk; z wykształcenia anglistka i tłumacz poezji; obroniła dyplom o wpływie muzyki na współczesną poezję brytyjską na Uniwersytecie Warszawskim. Przez ponad rok współpracowała z „Biweekly”, anglojęzyczną wersją internetowego Dwutygodnika Narodowego Instytutu Audiowizualnego prowadząc dział „Fiction”, w którym tłumaczyła na angielski oraz dokonywała nietypowych dźwiękowych interpretacji wierszy młodych polskich poetów. Felietonistka w kwartalniku muzyki alternatywnej M/I.

EDYTA CZERNIEWICZ – jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej. Na co dzień pracuje jako wiolonczelistka w Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku. Współpracowała z pianistą jazzowym i kompozytorem Leszkiem Kułakowskim w ramach projektu „Katharsis”. Reprezentowała miasto Gdańsk na zjazdach miast hanzeatyckich w Belgii, Szwecji, Niemczech i na Łotwie. Uczestniczyła w nagraniach muzyki teatralnej i filmowej. Współpracuje z Teatrem Wybrzeże, biorąc udział w przedstawieniach „Zmierzch bogów”, „Fatum” oraz ”Życie jest snem”. Jest także twórcą i wykonawcą programu muzyczno-teatralnego „Coora Domestica” na wiolonczelę i elektronikę. Współpracuje z różnymi artystami grając solo, w trio fortepianowym, smyczkowym czy kwartecie smyczkowym.

KASIA KOLBOWSKA – harfistka związana z duetem Lady Aarp, grającym ambient dub, łączącym syntetyczne brzmienia z laptopa z eterycznymi dźwiękami harfy celtyckiej. Zespół wydał płytę „Soma” (2007). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Narodowego Centrum Kultury (stypendium Młoda Polska – 2008 oraz Indywidualny rozwój twórczości – 2010). Współpracuje z Raphaelem Rogińskim w projekcie Wovoka and Free People Tribal, z zespołem Komety. Nagrywała z Noviką, Abradabem, WSZ i CNE, zespołem Niechęć. Wzięła udział w nagraniach ścieżki dźwiękowej filmu „Jeż Jerzy” (muz. Jan Duszyński, 2011). Wokalistka w triphopowym zespole Klarknowa. Z wykształcenia doktor socjologii kultury, wydała książkę o wędrowaniu wątków kulturowych na przykładzie grup capoeiry w Polsce oraz tomik wierszy „Interior”.

Sebastian Witkowski – reżyser dźwięku, instrumentalista, producent muzyczny.  Związany z zespołami Lady Aarp, Klarknowa, Najakotiva, Babadag, Polpomotel, Transmisja, The Leszczer’s. Realizował i współprodukował płyty takich wykonawców jak: Kaliber 44, Tomasz Stańko, Aga Zaryan, Izrael, Raphael Rogiński, czy Muzyka Końca Lata. Założyciel studia //soundmaking, gdzie poza produkcjami muzycznymi realizuje także dźwięk do filmów. Za swoją pracę przy „Wojnie polsko-ruskiej” otrzymał nagrodę na Festiwalu Filmowym w Gdyni.

AKTUALNOŚCI

Dodano: 04.11.2020 15:12

Czasowe zamknięcie dla publiczności instytucji kultury

W związku z drugą falą pandemii i podjęciem zdecydowanych kroków mających na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19, Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego zdecydował o czasowym zamknięciu dla publiczności instytucji kultury. pokaż więcej »

Dodano: 16.03.2020 08:12

Ograniczenie bezpośredniego dostępu oraz kontaktu z biurem OKiS w związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem SARS-COV-2

Szanowni Państwo, w związku z istniejącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem SARS-COV-2., w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo: ograniczamy bezpośredni dostęp do biur OKiS i wprowadzamy wyłącznie zdalną obsługę naszych współpracowników oraz partnerów w całym Ośrodku Kultury i Sztuki we Wrocławiu. pokaż więcej »

Dodano: 16.03.2020 08:00

Zasady dotyczące funkcjonowania OKIS w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce

Zasady dotyczące funkcjonowania OKIS w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce mające na celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i współpracownikom pokaż więcej »

Dodano: 19.01.2021 12:39

Regulamin konkursu „Kiedy Maszyna Czasu Tomasza Domańskiego osiągnie stan przeciwwagi”

Regulamin konkursu „Kiedy Maszyna Czasu Tomasza Domańskiego osiągnie stan przeciwwagi”. Prosimy o oszacowanie poprzez podanie dokładnej daty tj. dnia, miesiąca i roku, kiedy instalacja artystyczna Maszyna Czasu  o przesłaniu ekologicznym, stojąca przy Muzeum Współczesnym we Wrocławiu od dnia 14 stycznia 2021, osiągnie stan przeciwwagi. pokaż więcej »

Dodano: 11.01.2021 11:31

W STYCZNIU W ODRZE

GAJDZIŃSKI: Właściciele Rzeczypospolitej • Na pożegnanie Donalda • THER: Inny koniec historii • SURDYKOWSKI o tajemnicotwórstwie • UGNIEWSKA, SKORUPSKI, FLORCZYK – o krajobrazach pandemii • OLSCHOWSKY: Bóg muzyki u Herberta •  pokaż więcej »

Dodano: 01.01.2021 07:30

TOMASZ DOMAŃSKI. MASZYNA CZASU

Polecamy Państwa uwadze wyjątkową instalację artystyczną, która powstała w ramach cyklu Pomniki Czasu kontynuowanego przez Tomasza Domańskiego konsekwentnie od ponad 20 lat. Maszyna Czasu stanie na placu przy Muzeum Współczesnym Wrocław już 14 stycznia 2021 pokaż więcej »

Dodano: 31.12.2020 12:09

Wroclife nr 1/2021 (42)

W pierwszym numerze z 2021 roku magazynu Wroclife redaktorzy pisma pod lupę biorą tegoroczny budżet Wrocławia. Wiele miejsca poświęcono także pomaganiu innym. Sebastian Adamczyk w rozmowie z Izą Jóźwik opowiada o wsparciu osób bezdomnych żyjących we Wrocławiu. pokaż więcej »

Dodano: 30.12.2020 11:53

Marek Dyżewski
Ocalić od zapomnienia

Książka stanowi zbiór trzydziestu esejów poświęconych polskiej kulturze muzycznej ostatnich dekad. Prezentuje wybitnych twórców tej kultury oraz jej najbardziej doniosłe, mające wagę w skali międzynarodowej, zjawiska. pokaż więcej »

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)