LUDOBÓJSTWO. Zdarzenie teatralne – premiera
10 i 11 grudnia 2021 o godzinie 17.30 zapraszamy do Sali Teatru Laboratorium, na premierę zdarzenia teatralnego pt „Ludobójstwo”, zrealizowanego na podstawie dramatu Jacka Żebrowskiego i w reżyserii czervo01.
Dramat Ludobójstwo Jacka Żebrowskiego to rzecz o Pier Paolo Pasolinim oparta na tekstach włoskiego intelektualisty, pisarza i reżysera. Realizatorzy skupiają się na politycznym kontekście ostatnich lat życia Pasoliniego, w który wplecione są jego relacje towarzyskie. Na ich tle Pasolini jawi się jako odważny krytyk społeczeństwa i nonkonformista, a to właśnie stało się zaczynem jego legendy.
„Dopiero co umarłem. Moje ciało przedziwnie ubrane
kołysze się na sznurze. Przed chwilą zabrzmiały też
ostatnie słowa: Nareszcie ktoś zrobił dobry użytek ze śmierci”
Pier Paolo Pasolini
TWÓRCY:
SCENARIUSZ: Jacek Żebrowski
REŻYSERIA: czervo01
WIZUALIZACJE: Piotr Bartos
MUZYKA: Ju Ghan
WYSTĘPUJĄ:
PASOLINI: Jacek Zawadzki
ALBERTO MORAVIA: Arkadiusz Cyran
KOMISARZ: Orfeusz Jakubiszyn
PROKURATOR REPUBLIKI: Kamil D. Gałuszka
LAURA BETTI: Anna Skubik
BISKUP: Chrystian Talik
CHŁOPIEC/DZIENNIKARZ: Michał Remiszewski
Projekt plakatu: Paulina Zielona
Miejsce:
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium, Rynek-Ratusz 27, Wrocław (Przejście Żelaźnicze)
Liczba miejsc ograniczona
Daty pokazów:
10 grudnia 2021, godz. 17.30 KUP BILET
11 grudnia 2021, godz. 17.30 KUP BILET
Bilety w cenie 20 zł
do nabycia na: ekobilet.pl
oraz na godzinę przed spektaklem, Rynek Ratusz 27, Wrocław (Przejście Żelaźnicze)
Uwaga! bilety/miejsca są nienumerowane
W trosce o bezpieczeństwo uczestników prezentacja spektaklu będzie się odbywać zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Ministerstwa Zdrowia dotyczącymi organizacji wydarzeń kulturalnych w czasie epidemii COVID-19.
Aktorzy:
Jacek Zawadzki – aktor, rocznik 1962. Ukończył Studium Aktorskie przy Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. W latach 1984-1990 aktor Teatru Współczesnego w Szczecinie. Od 1990 do 1992 członek grupy teatralnej PUR z Londynu. W latach 1992-1997 aktor Uniwersyteckiego Teatru Kana w Szczecinie, w którym realizuje dwa spektakle: „Moskwa-Pietuszki” i „Noc”, oparte na twórczości Wieniedikta Jerofiejewa. „Noc” otrzymuje dwie główne nagrody na Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (1994) – Fringe First i Critic’s Award. Po tym sukcesie Teatr Kana profesjonalizuje się i otrzymuje własną scenę w Szczecinie w 1995. Oba przedstawienia są prezentowane między innymi w Berlinie, Moskwie, Amsterdamie, Los Angeles, San Francisco, Londynie, Nitrze i Dubrowniku oraz w bardzo wielu polskich miastach i miasteczkach. W latach 1997-1999 członek teatru The Elements w Edynburgu. W 1998 realizuje film dla BBC 2 „At the end of on-line”. W latach 1999-2001 aktor Teatru Polskiego w Szczecinie. Od 2001 do 2012 przebywa w USA, gdzie realizuje szereg filmów krótkometrażowych w reżyserii Renée Kerkman, jest także członkiem grupy artystycznej Float Iron i współtwórcą zespołu muzycznego Banana Street. W roku 2012 wraca do Polski. Obecnie związany jest z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Gra dwa monodramy: „Moskwa-Pietuszki” i „Hantio” (sztuka oparta na tekstach Hrabala, Pessoi i Rilkego). Koncertuje również z pieśniami rosyjskimi i cygańskimi
Arkadiusz Cyran – aktor filmowy i teatralny. Absolwent PWST we Wrocławiu. Zagrał kilkadziesiąt ról w teatrach i filmie. Stały aktor Teatru Ad Spectatores.
Orfeusz Jakubiszyn – aktor, performer. Związany z niezależnymi grupami artystycznymi Wrocławia. W latach 80. z Pomarańczową Alternatywą, brał udział w nieformalnych działaniach parateatralnych i literackich. Adept Studia Pantomimy przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy Henryka Tomaszewskiego, uczeń wydziału aktorsko-wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia we Wrocławiu. Współpracuje z Teatrem Formy, Wrocławskim Teatrem Pantomimy, Studiem Matejka, Instytutem Grotowskiego, Więcej niż Teatr, Te-O-Ka. Uczestnik spotkań, warsztatów z obszarów teatru fizycznego, improwizacji, butoh, dramatu, teatroterapii, terapii uzależnień. Wolontariusz Domów Pomocy Społecznej.
Kamil Dawid Gałuszka – rocznik 1985. Obecnie aktor i reżyser we Wrocławskim Teatrze Radioaktywnym, który eksploruje format słuchowisk radiowych i podobnych. Redaktor autorskiej audycji „Odzyskane Źródła” w Radio Wrocław Kultura (audycja poświęcona muzyce tradycyjnej, folk, world music). Członek fundacji Centrala Muzyki Tradycyjnej, Fundacji Ważka, Fundacji im. Łukasza „Dino” Staniszewskiego, fundacji Towarzystwo Radioaktywne. W latach 2009-2015 aktor w Teatrze Klinika Lalek. Konferansjer.
Anna Skubik – aktorka-lalkarka, ukończyła PWST Kraków, wydział zamiejscowy we Wrocławiu, Wydział Lalkarski. W 2013 nagrodzona przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego za osiągnięcia w dziedzinie kultury. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2013. W 2009 stypendystka Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Swoimi monodramami zdobyła wiele nagród krajowych i zagranicznych, m.in. w 2008 – Grand Prix 42. Wrocławskich Spotkań Teatrów Jednego Aktora, w 2009 – Nagrodę za innowacyjność w sztuce lalkarskiej podczas 13th World Festival of Puppetry w Pradze, w 2010 – Nagrodę Związku Artystów Scen Polskich za kreację aktorską, w 2011 – Nagrodę Publiczności na Festiwalu Teatrów Jednego Aktora w Toruniu, w 2013 – Best Actress-Silver Wayang na World Puppet Carnival w Indonezji, w 2014 – nagrodę Best Solo Interpretation na Harmony World Puppet Carnival w Bangkoku. Prezentowała swoje spektakle w kraju i poza jego granicami w Los Angeles, Nowym Jorku, Wielkiej Brytanii, Armenii, Czechach, Indonezji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Grecji, Szkocji, Irlandii oraz na Ukrainie. Spektakle, nad którymi pracuje, prezentuje również w obcych językach: greckim, hiszpańskim i angielskim. Od 2016 prowadzi Stowarzyszenie K.O.T., gdzie realizuje projekty edukacyjne i artystyczne. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Kobietostan, realizując projekty z kobietami i dziewczętami ze środowisk zagrożonych wykluczeniem.
Chrystian Talik – ur. 1993; student V roku aktorstwa Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Zadebiutował w 2015 roku w „Złym” Wojciecha Kościelniaka (Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni). Występował w takich spektaklach, jak „Czyż nie dobija się koni?” (reż. W. Kościelniak, Teatr Wybrzeże), „Wesele” (reż. W. Kościelniak), „Noc wśród drzew” (reż. Radek Stępień), „Kobieta i życie” (reż. Piotr Łukaszczyk). Lubi pieski.
Michał Remiszewski – ur. 1993 w Lublinie. W latach 2015-2018 studiował na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie kulturoznawstwo i ukończył je ze specjalizacją „Krytyk i animator sztuki”. W tym samym czasie pobierał naukę w Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza w Lublinie. W roku 2016 i 2017 zagrał w spektaklu „Pogrom w przyszły wtorek” w reż. Łukasza Witta Michałowskiego na Zamku Lubelskim w Lublinie. W roku 2017 wystąpił w filmie „Błękitna Armia” w reżyserii Leszka Wiśniewskiego. W latach 2018-2019 uczył się w „Lart Studio. Szkoła aktorska” w Krakowie. W roku 2018 wystąpił w serialu „Szóstka” w reżyserii Kingi Dębskiej. Od 2019 roku studiuje „Aktorstwo teatru lalek” w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie – filia we Wrocławiu. W roku 2021 zagrał w spektaklu „Staruszek” w reżyserii Eweliny Ciszewskiej w Instytucie Grotowskiego.
Producenci i organizatorzy:
PLAZACIEMNIA.PL
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego
Projekt współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Projekt realizowany w ramach Funduszu i Solidarności „Aktywni Naprzód” i transform!europe.
transform!europe – Europejska Fundacja Polityczna – korzysta z dotacji
Parlamentu Europejskiego.
Partner:
Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Zgodnie z wytycznymi liczba miejsc na widowni zostanie zmniejszona do 50%.
Korzystanie z maseczek zakrywających usta i nos oraz dezynfekcja dłoni i zachowanie dystansu społecznego są w budynku obowiązkowe.
Prosimy o przybycie najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem.
Bardzo prosimy o wcześniejsze wypełnienie „Oświadczenia uczestnika wydarzenia”, co umożliwi sprawniejsze wejście na spektakl.
Z Regulaminem Zasad Bezpieczeństwa OKiS w Sali Teatru Laboratorium można się zapoznać tutaj
Dokonanie zakupu biletu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu i zobowiązaniem do respektowania jego postanowień.