Data i miejsce:

26 września, niedziela, godz. 18:0
Ornamental Farm, Bukowiec

28 września, wtorek, godz. 18:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław

3 października niedziela, godz. 18.00
Kościół Pokoju, Świdnica

4 października , poniedziałek, godz. 19.00
Kościół św. Michała, Wrocław

7 października,  czwartek, godz. 19.00
Bolesławiecki Ośrodek Kultury, Bolesławiec

8 października, piątek, 19.00
Miejski Ośrodek Kultury, Nowa Ruda

9 października, sobota 19.00
Ornamental Farm, Bukowiec

10 października , niedziela 20.00
Zamek na Skale, Trzebieszowice

11 października , poniedziałek 19.00
Stary Ratusz, Wrocław

14 października , czwartek 19.00
Teatr Zdrojowy, Kudowa – Zdrój

15 października , piątek 19.00
Teatr Zdrojowy, Szczawno – Zdrój









Udostępnij:

Dodano:

26.09.2021 05:00

Gruzińscy Artyści w ramach XXX Festiwalu Maj z Muzyką Dawną

Polsko-Gruziński Festiwal Kultury, który rozpoczął się w 2017, jest przestrzenią współpracy kulturalnej i artystycznej między regionem Dolnego Śląska a gruzińską Autonomiczną Republiką Adżarii. Festiwal ma charakter interdyscyplinarny i realizuje projekty z różnych dziedzin artystycznych, które często są realizowane wspólnie przez artystów z Dolnego Śląska oraz z Adżarii. Podczas tegorocznej jubileuszowej edycji Festiwalu Maj z Muzyką Dawną odbędą się występy gruzińskich artystów, którzy podczas Polsko-Gruzińskiego Festiwalu Kultury odwiedzili zarówno Wrocław jak i Dolny Śląsk. Występy Adżarskiego Narodowego Chóru BATUMI cieszyły się wówczas ogromną popularnością.

 

 

NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI
GRUZIŃSKIE PIEŚNI

NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI
W 1991 roku, z inicjatywy znanego gruzińskiego mistrza i animatora życia kulturalnego N. Surmanidze, władze miasta Batumi powołały do życia zespół wokalny i taneczny. Nowy zespół wokalny otrzymał nazwę BATUMI, gdyż został powołany do istnienia przez burmistrza tego miasta. Dyrektorem artystycznym został wspaniały mistrz gruzińskiej pieśni – T. Dolidze. Współcześnie zespół BATUMI jest najlepszym w Gruzji wykonawcą tradycyjnych gruzińskich pieśni ludowych (i nie tylko). Artystyczna praca zespołu została doceniona przez takich wielkich mistrzów jak A. Erkomaishvili i R. Gogiashvili. Zespół otrzymał pierwszą nagrodę oraz Grand-Prix na v Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie J. Kakhidze „Tbilisi Jesienią”, jednocześnie odnosząc sukcesy za granicą, występując na licznych festiwalach w Szwecji, Grecji, Portugalii, Hiszpanii, Iranie, Turcji, Rosji, Francji, Finlandii, Szwajcarii. Repertuar zespołu obejmuje ponad 100 pieśni ze wszystkich regionów Gruzji. Wykonywane są one na perfekcyjnym poziomie, jaki prezentują zarówno poszczególni soliści oraz cały zespół. Pieśni te zawsze dzieliły radości i smutki Gruzinów. Były one błogosławieniem i balsamem na gruzińskie rany, niezmieszaną ekspresją myśli gruzińskiej, uczuć i marzeń. Pieśni takie jak Chakrulo, Shen kharvenkhani, Mravaljamier, Odoia, Hasanbegura oraz wiele innych pereł gruzińskiej polifonicznej harmonii, powołał do istnienia gruziński talent; nie powstały one jako pieśni rozrywkowe.


PROGRAM KONCERTU:

  1. Mravaljamier (Mnogije leta)
  2. Alleluja (kościelna)
  3. „Spokojna” (Trio)
  4. Oda do winorośli (kościelna)
  5. Oczekiwanie (ludowa)
  6. Modlitwa (kościelna)
  7. Swanska
  8. Taneczna Kachetska
  9. Orida (mengrelijska pieśń ludowa)
  10. Jezioro śpi (Heinrich Pfeil)
  11. Darujani
  12. Magnolia
  13. Zimowa (kachetska)
  14. Taneczna Adjarska
  15. Liryczna (górska)
  16. Żartobliwa
  17. W cichym ogrodzie (liryczna)
  18. Piosenka do dziewczyny (z filmu)
  19. Doluri
  20. Popuri pieśni gruzińskich
  21. Pieśń polska
  22. Ech Batumi (po polsku)
  23. Książęca za zdrowie
  24. Gruzińska pieśń miejska
  25. Requiem (Anton Bruckner)
  26. Chorał (Niko Sulkhanishvili)

 

NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

3 października niedziela, godz. 18.00
Kościół Pokoju, Świdnica
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

4 października, poniedziałek, godz. 19.00
Kościół św. Michała, Wrocław
Koncert w 5. rocznicę partnerstwa Dolnego Śląska i Adżarii
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

7 października,  czwartek, godz. 19.00
Bolesławiecki Ośrodek Kultury, Bolesławiec
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

8 października, piątek, 19.00
Miejski Ośrodek Kultury, Nowa Ruda
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

9 października, sobota 19.00
Ornamental Farm, Bukowiec
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni
Finisaż wystawy gruzińskiego artysty Levana Mantidze, pt. „Levan Mantidze – artysta gruziński na Dolnym Śląsku”

 

10 października, niedziela 20.00
Zamek na Skale, Trzebieszowice
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

11 października, poniedziałek 19.00
Stary Ratusz, Wrocław
Wieczór gruziński z Fundacją Kaukaską
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

UWAGA!!!
Drodzy Państwo, w związku z dużym zainteresowaniem wrocławskim koncertem Zespołu Wokalnego BATUMI z Gruzji 11 października 2021 w Starym Ratuszu i ograniczoną liczbę miejsc w tej przestrzeni, również z powodu obostrzeń covidowych, warunkiem uczestnictwa jest rezerwacja wejściówki.
Zarezerwować wejściówkę mogą Państwo, pisząc na adres: tatjana.gajewczyk@okis.pl. Osobom bez wejściówki nie możemy zapewnić gwarancji miejsca.
Informujemy, że na koncert Zespołu Wokalnego BATUMI z Gruzji we wrocławskiej Sali Starego Ratusza w ramach Festiwal Maj z Muzyką Dawną nie ma już miejsc. Wszystkie wejściówki zostały zarezerwowane.

14 października, czwartek 19.00
Teatr Zdrojowy, Kudowa – Zdrój
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

15 października, piątek 19.00
Teatr Zdrojowy, Szczawno – Zdrój
NARODOWY CHÓR ADŻARII (GRUZJA) BATUMI Gruzińskie pieśni

 

 

 

“Średniowieczna muzyka gruzińska”wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze

 

Celem prezentacji jest przedstawienie przydatnych informacji o gruzińskiej kulturze muzycznej na tle rozwoju historii Gruzji. W ramach rozwoju europejskiej kultury muzycznej opisana zostanie także muzyka Kościoła gruzińskiego. Omówione zostaną wspólne i różne cechy, priorytety, które te dwie kultury przyjęły na różne sposoby. Powstanie i rozwój gruzińskiej muzyki profesjonalnej wiąże się z szerzeniem się i ustanowieniem chrześcijaństwa. W Gruzji chrześcijaństwo wraz z paralelą Imperium Rzymskiego zostało ogłoszone religią państwową w IV wieku. Proces formowania się gruzińskiej muzyki kościelnej odbywał się w gruzińskich szkołach klasztornych w kraju i za granicą.

Gruzja przeżywała okres renesansu od XI do XIII wieku. Istniały wówczas dwie Akademie Teologiczne, w których pracowali teolodzy gruzińscy i zagraniczni. Prezentacja będzie zawierała ważne informacje o gruzińskiej muzyce ludowej – dialekty, gatunki, formy wykonania. Podstawową zasadą gruzińskiego myślenia muzycznego jest polifonia. Gruziński śpiew polifoniczny został uznany przez UNESCO za arcydzieło ustnego i niematerialnego dziedzictwa UNESCO w 2001 roku. Po przystąpieniu Gruzji do Konwencji o ochronie niematerialnego dziedzictwa, gruziński śpiew polifoniczny został wpisany na jej Listę Reprezentatywną w 2008 roku. Będziemy mogli posłuchać ciekawych przykładów gruzińskiej muzyki ludowej i kościelnej.

 

Khatuna Managadze
Doktor sztuki, profesor Batumi Art University, kierownik Wydziału Muzycznego, a także kierownik programu telewizyjnego Art-Expert. Absolwentka Wydziału Muzykologii Państwowego Konserwatorium w Tbilisi (1990), Seminarium Teologicznego (2000). Obroniła pracę doktorską pod kierunkiem prof. R. Tsurtsumia (2006). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na gruzińskiej muzyce hymnograficznej. Uczestniczyła w różnych krajowych na międzynarodowych konferencjach naukowych (Wielka Brytania, Grecja, Ukraina, Belgia, Czechy, Irlandia, Rumunia, Cypr itp.). Jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu i Konferencji Muzyki Ludowej i Kościelnej w Batumi.levan MantidzeUrodził się 1 sierpnia 1948 roku w Tbilisi, w Gruzji. Zajmuje się malarstwem, rzeźbą, grafiką i scenografią teatralną. Po ukończeniu szkoły podstawowej, w latach 1965–1969, uczęszczał do liceum plastycznego im. Jakkowa Nikoladze w Tbilisi. W roku 1970 został studentem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, Gruzja przeżywała okres renesansu od XI do XIII wieku. Istniały wówczas dwie Akademie Teologiczne, w których pracowali teolodzy gruzińscy i zagraniczni. Prezentacja będzie zawierała ważne informacje o gruzińskiej muzyce ludowej – dialekty, gatunki, formy wykonania. Podstawową zasadą gruzińskiego myślenia muzycznego jest polifonia. Gruziński śpiew polifoniczny został uznany przez UNESCO za arcydzieło  ustnego i niematerialnego dziedzictwa UNESCO w 2001 roku. Po przystąpieniu Gruzji do Konwencji o ochronie niematerialnego dziedzictwa, gruziński śpiew polifoniczny został wpisany na jej Listę Reprezentatywną w 2008 roku. Będziemy mogli posłuchać ciekawych przykładów gruzińskiej muzyki ludowej i kościelnej

 

 

 

 

LEVAN MANTIDZE
wystawa
„Artysta gruziński na Dolnym Śląsku”

LEVAN MANTIDZE
Urodził się 1 sierpnia 1948 roku w Tbilisi, w Gruzji. Zajmuje się malarstwem, rzeźbą, grafiką i scenografią teatralną. Po ukończeniu szkoły podstawowej, w latach 1965–1969, uczęszczał do liceum plastycznego im. Jakkowa Nikoladze w Tbilisi. W roku 1970 został studentem tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych,
na wydziale malarstwa. Studia ukończył w 1979 roku pracą dyplomową, na którą składały się projekty scenografii i kostiumów do Snu nocy letniej wg Szekspira, dzięki czemu został kwalifikowanym malarzem i scenografem teatralnym. W tym samym roku zrealizował również projekty dyplomowe w Teatrze im. A. Gribojedowa w Tbilisi. Współpracę z teatrami rozpoczął już jako student Państwowej Akademii Sztuk Pięknych stolicy Gruzji. We wrześniu 1979 roku podjął pracę jako etatowy scenograf Państwowej Telewizji Gruzińskiej; realizował teatralne projekty w Gruzji i Rosji; uczestnik wielu wystaw zbiorowych.W 1993 roku wyjechał wraz z rodziną do Polski i osiedlił się w Jeleniej Górze, gdzie mieszka do dziś. Na polskiej scenie zadebiutował w 1996 roku w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu realizacją Balladyny Słowackiego oraz Wariata i zakonnicy Witkacego. W Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze odbyła się głośna realizacja Ożenku Gogola oraz Braci Karamazow Dostojewskiego, które zostały wyróżnio ne Srebrnym Kluczykiem. Od 1998 roku jest pracownikiem Zdrojowego Teatru Animacji w Jeleniej Górze, gdzie zrealizował między innymi: Szałaputki, Wielki teatr legend karkonoskich, Konikę Garbuska, Zaślubiny Rzepióra i Emmy czy Ali Babę i 40 rozbójników. Poza teatrem tworzy w dziedzinie malarstwa sztalugowego, grafiki i rzeźb.Swoje prace prezentował nie tylko w Gruzji czy w Rosji, ale także w polskich miastach m.in.: w Łodzi, Ostrowie Wielkopolskim, Dzierżoniowie, a także w Jeleniej Górze. Levan Mantidze jest naczelnym scenografem w teatrach miasta Orzeł i Machaczkala w Rosji, a także w gruzińskim mieście Senaki, gdzie został uhonorowany nagrodą za najlepszą scenografię sezonu teatralnego. W Jeleniej Górze można spotkać dwie rzeźby wykonane jego ręką: jedną z nich jest Jelonek znajdujący się przy ul. 1. Maja, a drugą Krzesełko, które stoi w Parku Zdrojowym przed gmachem Zdrojowego Teatru Animacji.

 

 

 

MURTAZ BASHELEISHVILI kontratenor
NINO NISHNIADZE fortepian
Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów

 

MURTAZ BASHELEISHVILI


Urodził się i wychował w gruzińskiej rodzinie w Partskanakanevi, Tskaltubo w Gruzji. Od dzieciństwa zawsze interesował się muzyką. To był główny powód, dla którego uczęszczał do liceum w Centralnej Szkole Muzycznej im. M. Balanchivadze w Kutaisi. W tym czasie zaczął rozwijać zainteresowanie gatunkiem muzyki pop, co skłoniło go do ubiegania się o udział w programie Pop Singing w Akademii Sztuki i Nauki w Tbilisi. Po ukończeniu studiów, w latach 2012–2016 studiował na Wydziale Akademickiego Śpiewu Solowego w znanej Kutaisi Musical College. Dzięki Ministerstwu Edukacji i Nauki Gruzji otrzymał pełne stypendium państwowe. Dzięki silnej woli podnoszenia kwalifikacji i pogłębionej pasji do edukacji muzycznej kontynuował studia magisterskie w zakresie solowego śpiewu akademickiego na Batumi Art Teaching University, gdzie uzyskał kolejne stypendium za wysokie osiągnięcia w nauce. W latach 2010–2016 był artystą chóralnym w Chórze Centralnej Szkoły Muzycznej im. M. Balanchivadze w Kutaisi oraz artystą chóralnym Państwowej Opery w Kutaisi. Ponadto w 2017 roku występował jako solista zespołu muzycznego Life Band. Biorąc pod uwagę jego dorobek muzyczny i projekty, w które był zaangażowany, osiągnął już kilka swoich celów muzycznych. W 2009 roku był głównym tenorem Broadway Show – projektu prowadzonego przez Ambasadę USA oraz aktorów teatru na Broadwayu. Ponadto w 2015 roku brał udział w słynnym programie telewizyjnym The Voice of Georgia, a następnie zaprezentował się jako główny kontratenor w projekcie Od baroku do XXI wieku (2017). Ponadto zajął 2. miejsce w międzynarodowym konkursie „Renesans” w Gyumri (Armenia). W kwietniu 2019 roku Murtaz wystąpił jako solista z orkiestrą na słynnej premierze spektaklu Plaster Judas w Batumi Musical Centre w Batumi w Gruzji. Uwagę kontratenora przykuły również międzynarodowe konkursy. Brał udział w międzynarodowym konkursie zamku Otto Eldman-Shonburne w Wiedniu oraz w Academia Belcanto, trzecim międzynarodowym konkursie śpiewaków operowych w Grazu (Austria, 2017–2018). Biorąc pod uwagę dotychczasowe koncerty solowe, niewątpliwą atrakcją był jego solowy koncert performatywny na Uniwersytecie w Bukareszcie (2018), na którym wykonywał dzieła artystów epoki baroku. Ponadto w 2019 roku miał okazję wykonać solowy koncert w Genui.


NINO NISHNIADZE


Pianistka urodziła się i wychowała w Batumi (Gruzja). Ukończyła studia licencjackie na Państwowym Konserwatorium im. v. Sarajishvili w Tbilisi. W 2013 roku uzyskała tytuł magistra na Wydziale Muzycznym Batumi Art University. Zawodowo związana z Wydziałem Muzycznym Batumi Art University oraz Batumi State Musical Center. Brała udział w licznych projektach muzycznych w Gruzji i za granicą (Francja, USA, Austria, Rumunia, Cypr), w ostatnich latach m.in.: G. Puccini – pera La Boheme (Batumi, 2019), Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Genui (Włochy, 2019), Rossiniane – 150 (Gruzja – Włochy, 2017), Bel Canto Development Stages of Countertenor (2017), Konkurs Otto Edelmanna (Austria), Batumi International Art-House Film Festival, Gustav Mah-ler, osobowość, kompozytor, Międzynarodowe Dni Sztuki (Trabzon, Turcja), Od baroku do XXI wieku (2017), Puccini – Tosca (2016), I i II Festiwal Muzyki Współczesnej (Batumi, 2013-2014), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Bolzano (Włochy, 1995), Concours International du Shateau de Courcillion (Francja), Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny – II nagroda (1993), Kijowski Sezon Filharmonii Dziecięcej (Kijów, 1990).

 

PROGRAM KONCERTU:

  1. F. Handel – Lashia Chio Painga
  2. F. Handel – Ombra Mai Fu
  3. F. handel – Verdi Prati, Selve Amene
  4. A. Mozart – Mitridate, Re di Ponto. Farnace’s Aria – Va, Leror Mio Paleca
  5. Shtrauss – Die Fredermaus – Ich Lade Gern Mir Caste Ein
  6. W. Gluch – Orfeo. Orfeo’s Aria
  7. S. Bach – Erbarme dich, mein Gott (Matthaus Passion)
  8. Sisatura – folk song (Mingrelia)
  9. Karashvili – Isev Shen da Isev Shen (Again you)
  10. Azarashvili – Ra Kargi Khar
  11. F. Handel Minuet g moll
  12. Friedman/Grazioli – Adagio

 

26 września, niedziela, godz. 18:00
Ornamental Farm, Bukowiec

1.“Średniowieczna muzyka gruzińska” – wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze
2. Wystawa gruzińskiego artysty Levana Mantidze, pt. „Levan Mantidze – artysta gruziński na Dolnym Śląsku”, wernisaż
3.
Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów

Gruziński duet:
Murtaz Basheleishvili – kontratenor
Nino Nishniadze – fortepian

 

28 września, wtorek, godz. 18:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław

1.“Średniowieczna muzyka gruzińska” – wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze;
2. Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów
Gruziński duet:
Murtaz Basheleishvili – kontratenor
Nino Nishniadze – fortepian

 

PROGRAM CAŁEGO FESTIWALU MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ 2021
KSIĄŻKA PROGRAMOWA DO POBRANIA

 

 

Organizatorzy:
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego
Akademickie Stowarzyszenie Kultury „Wagant”

Patronat honorowy nad festiwalem objęli:
Wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Wanda Zwinogrodzka
Senator Rzeczpospolitej Polskiej Aleksander Szwed
Poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej Michał Dworczyk
Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

 

Projekt jest współfinansowany z Budżetu Województwa Dolnośląskiego

Znalezione obrazy dla zapytania urząd marszałkowski dolnoślaski

Festiwal współfinansowany ze środków Gminy Wrocław

Wydarzenie realizowane w ramach Polsko-Gruzińskiego Festiwalu Kultury

Więcej o XXX Festiwalu Maj z Muzyką Dawną na Facebooku na stronie www.okis.pl  

Odsłuchaj treść artykułu
Array ( [post_type] => post [posts_per_page] => 8 [post_status] => publish [orderby] => Array ( [meta_value_num] => DESC [date] => DESC ) [meta_key] => sticky_post [ignore_sticky_posts] => 1 [tax_query] => Array ( [0] => Array ( [taxonomy] => category [field] => term_id [terms] => Array ( [0] => 470 ) [operator] => NOT IN ) ) [category__in] => Array ( [0] => 15 ) [category__not_in] => Array ( [0] => 470 ) )

AKTUALNOŚCI

Dodano: 02.12.2024 03:00

Grudniowe pokazy spektaklu „Maria Skłodowska-Curie w mowie obronnej”

13 i 14 grudnia zapraszamy do Instytutu im. Jerzego Grotowskiego na kolejne pokazy spektaklu o życiu słynnej noblistki oraz wyzwaniach i dylematach tej wybitnej naukowczyni. pokaż więcej »

Dodano: 04.12.2024 13:54

„Lista uchybień”

Spektakl powstały w ramach Kongresu Kultury Wrocławia i Dolnego Śląska opowiada o aktualnych wyzwaniach pracy w instytucjach kultury oraz oczekiwaniach i realiach jej pracowników. Zapraszamy na pokaz 18 grudnia na Scenę Kameralną Teatru Polskiego. pokaż więcej »

Dodano: 04.12.2024 13:10

Demidowski/ Zugaj: Technologia nie znosi ambicji vol. 2

6 grudnia w lublińskiej Galerii Pomost rozpocznie się druga odsłona wystawy Lucjana Demidowskiego i Piotra Zugaja „Technologia nie znosi ambicji”, która debiutowała na przełomie lat 2022/2023. pokaż więcej »

Dodano: 03.12.2024 00:00

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRZECIWKO PRZEMOCY NA KOBIETACH. WYSTAWA W MEDIOLANIE

Razem z UBIK Associazione culturale współorganizujemy w Mediolanie wystawę „Libere perfino di sparire” w ramach Międzynarodowego Dnia Przeciwko Przemocy na Kobietach. W wystawie udział bierze 17 artystek z różnych krajów. Wernisaż odbędzie się 3 grudnia, a ekspozycja czynna będzie do 15 grudnia.  pokaż więcej »

Dodano: 02.12.2024 09:00

Stråliv – Narodzenie, na sianie położone

Zapraszamy na niezapomniane spotkanie, pełne wiedzy, inspiracji i twórczości, okazję do kreatywnego spędzenia czasu i stworzenia ozdób, które wprowadzą świąteczny klimat do Waszych domów. pokaż więcej »

Dodano: 02.12.2024 09:00

Spotkanie promujące monografię Marii Michałowskiej wydaną pod red. dr Mariki Kuźmicz

Spotkanie promujące najnowszą publikację OKiS we Wrocławiu. Monografia jako pierwsza kompleksowo analizuje dorobek twórczy tej niezwykłej i unikatowej artystki, zawiera szczegółowe opracowania bibliograficzne oraz obszerne kalendarium życia i twórczości Marii Michałowskiej. pokaż więcej »

Dodano: 02.12.2024 09:00

OKiS na 32. Wrocławskich Targach Dobrych Książek

Unikatowe publikacje OKiS w atrakcyjnych, promocyjnych cenach oraz spotkania z autorami naszych nowości wydawniczych! Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko podczas Wrocławskich Targach Dobrych Książek w dniach 5-8 grudnia 2024 w Hali Stulecia we Wrocławiu. pokaż więcej »

Dodano: 02.12.2024 09:00

Grudniowe pokazy „Limby” | Teatru Układ Formalny

„Limba” w reż. Piotra Ratajczaka to spektakl o współczesnych problemach w komunikacji międzyludzkiej, hejcie, egoizmie, braku empatii i społecznych podziałach. pokaż więcej »

Skip to content

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)