Udostępnij:

NIEUNIKNIONE

wg Wściekłości i dumy Oriany Fallaci i Listów przeciwko wojnie Tiziano Terzaniego

REŻYSERIA, OPRACOWANIE TEKSTU MARZENA SADOCHA
SCENOGRAFIA, MUZYKA ANDRZEJ DUDEK-DÜRER


OBSADA
JANKA WOŹNICKA
EDWIN PETRYKAT

 

PREMIERA: 29 STYCZNIA 2018
galeria Studio BWA Wrocław,
ul. Ruska 46a/301, Wrocław

 

„Mówi się, że nowa rzeź jest nieunikniona […].
Mówi się o szczepieniach, o maskach gazowych, o dżumie.
W powietrzu wisi pytanie, kiedy to nastąpi…”.

Oriana Fallaci, Wściekłość i duma

„Wybuch zdarzył się naprawdę – ogromny, przerażający.
Grzmot, kiedy do nas dotrze, będzie ogłuszający.
Może nawet nas zmieść z powierzchni ziemi”.

Tiziano Terzani, Listy przeciwko wojnie

 

Marzena Sadocha, znana wrocławianom pisarka i dramaturżka, sekretarz redakcji „Notatnika Teatralnego”, doktorantka DSW, z wykształcenia dziennikarka. Autorka dramatów Małe dzieckoZa chwilę spadnie bombaMedia MedeaSzukam w twoim ciele snapchat oraz europoematu Ptaki, które jem. Dramaturżka przedstawień Agnieszki Olsten, Moniki Pęcikiewicz i Marcina Libera w Teatrze Polskim we Wrocławiu, tamże autorka performansu Roma Movie. Reżyserka czytań współczesnej literatury. Rozpoznawalna i ceniona z uwagi na konsekwentny i nietuzinkowy styl, poetyckie zaangażowanie we współczesność. Ostatnio w Teatrze Muzycznym Capitol wyreżyserowała przedstawienie Tu mówi Elektra, będące ważną artystyczną odpowiedzią na przemoc wobec kobiet.

O swojej najnowszej pracy – Nieuniknione pisze: „Z ustami pełnymi strachu. Dwa manifesty i dwa sny o przyszłości. Oriana Fallaci i Tiziano Terzani. Nadzy i przerażeni. Zamknięci w jednej przestrzeni swojego doświadczenia. W jednym geście bezradności. Z dwoma projektami. Na brzegu wojny, która ciągle trwa”. Sadochę interesuje spotkanie dwóch postaw w doświadczeniu wojny, Fallaci i Terzaniego, do którego doszło w wyniku zamachu na World Trade Center 11 września 2001. Fallaci, poproszona o przerwanie milczenia, napisała wówczas opublikowany przez włoski dziennik „Corriere della Sera” artykuł Wściekłość i duma, potem wydała książkę pod tym samym tytułem; natomiast Terzani pisał Listy przeciwko wojnie. Dwa bieguny współczesnego świata trawiące ludzi.

Na scenie Janka Woźnicka (Klinken/miłość jest zimniejsza… w reż. Łukasza Twarkowskiego, Kronos w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego, historyczne czternastogodzinne Dziady w reż. Michała Zadary) i pomysłodawca projektu Edwin Petrykat (Sprawa Dantona i Ziemia Obiecana w reż. Jana Klaty, Dziady), doskonali aktorzy Teatru Polskiego we Wrocławiu, od 2016 roku związani z nieformalną grupą Teatr Polski – w podziemiu/Polski Theatre in the underground. Autorem scenografii i muzyki jest Andrzej Dudek-Dürer, performer, autor grafik, kolaży, fotografii i filmów, kompozytor i muzyk.

 

 

 

 

Producent/organizator:
Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu – Instytucja Kultury Samorządu Województwa Dolnośląskiego

 

 


Współorganizator
:
BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

Partner:
Teatr Polski – w podziemiu / Polski Theatre in the underground (Fundacja Teatr Polski – TP dla Sztuki)

 

Projekt współfinansowany z Budżetu Województwa Dolnośląskiego

 

 

Odsłuchaj treść artykułu
Odsłuchaj treść artykułu
Skip to content

Zapisz się do naszego newslettera

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych (pokaż całość)